søndag 28. juli 2013

نیکلای چائوشسکو: " تشکر قلبی از شبکه جهانی‌ من و تو"!


  نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور سابق رومانی، پس از مشاهده "مستند رضا شاه" با انتشار پیام تشکر ویژه‌ای از آن دنیا اعلام کرد: "سالها بود که پس از مرگ جانگداز و سرنوشت غم انگیزی که مردم نمکنشناس کشورم برایم رقم زدند، از خود می‌پرسیدم که آیا من می‌توانستم دیکتاتور نباشم؟ آیا خطایی مرتکب شدم؟". وی ادامه داد: "با دیدن " مستند رضا شاه " پاسخ سوال چندین و چند ساله خود را یافتم. من هیچ گناهی نداشتم و هیچ مسئولیتی متوجه من نیست. چرا که همانند ایران زمان رضا شاه، کشور من نیز بسیار عقب مانده و در محاصره کشور‌های دیکتاتوری و زورگو بود. من هم تلاش کردم با دست خالی‌  ( بلکه دست خالیتر از رضا شاه، چرا که او درآمد نفتی‌ داشت، و من نه!با ساختن بیمارستان و جادّه و به روز کردن سیستم اداری و پلیسی‌ ،  تجهیز و گسترش ارتش و با سواد کردن مردمم، کشورم را مدرن کنم. آری، من می‌دانستم که دیکتاتور بودم، اما اکنون فهمیدم که من دیکتاتور خوبی‌ بودم. و رسیدن به این درک بسیار عمیق و تعیین کننده را من فقط به فقط مدیون یک چیز هستم: شبکه جهانی‌ من و تو و مستند تاریخ ساز رضا شاه."!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.